Goodyear rozšiřuje řadu pneumatik Duraseal

Napsal admin • Čer 16th, 2010 • Rubrika: Goodyear

Díky technologii Duraseal dokáže pneumatika sama zacelit otvor až do průměru 6 mm a automobil vybavený těmito pneumatikami může pokračovat v provozu i po defektu. Tuto technologii v současné době využívají pneumatiky Goodyear Omnitrac určené pro smíšený provoz Pneumatiky Goodyear Omnitrac, využívající technologii Duraseal, dříve existovaly pouze jako první (originální) výbava nákladních automobilů Renault Kerax, které se pohybují na stavbách a ve svozu odpadu. Nyní jsou tyto pneumatiky obecně dostupné i jako pneumatiky pro náhradní potřebu. Řada pneumatik Goodyear Omnitrac je určena pro smíšený provoz, kde vozidla pracují na silnici a v terénu − jako jsou staveniště, lomy a skládky. Tyto podmínky vystavují pneumatiky vysokému riziku vzniku defektu, což může znamenat nákladné prostoje. Pro řízené nápravy byly původně určené pouze pneumatiky Goodyear Omnitrac MSS rozměru 13R22.5 a pro hnané nápravy Goodyear Omnitrac MSD stejného rozměru. Nyní byla řada pneumatik Goodyear Omnitrac MSS rozšířena o rozměr 385/65R22.5 a o rozměr 315/80R22.5 v případě pneumatik Goodyear Omnitrac MSD. Pneumatiky Goodyear Omnitrac mají zesílenou konstrukci redukující možnost poškození. Dezén minimalizuje uvíznutí kamenů a poskytuje vynikající přilnavost a záběr na kluzkém a nezpevněném povrchu. Tyto pneumatiky dosahují ve spojení s technologií Duraseal vynikajících výsledků a jsou používány zejména na sklápěcích nákladních automobilech, betonmixech a vozech určených pro svoz odpadu. Pneumatiky Goodyear Omnitrac taktéž využívají technologii ECD (Enhanced Carcass Durability). Tato technologie spočívá v použití polyamidového krytí vysoce pevných ocelových nárazníků, které je chrání proti poškození při jízdě v terénu a zlepšuje protektorovatelnost. Pneumatiky s technologií Duraseal podstoupily v loňském roce velmi náročný test. Dvě nákladní vozidla Renault Kerax 6×6 vybavená pneumatikami Goodyear s technologií Duraseal ujela 20 000 kilometrů jako servisní vozidla při Rallye Dakar. Během cesty, která začala v Lisabonu, vedla přes Saharu a skončila v Dakaru, nedošlo k žádným problémům s pneumatikami. Zákazníci používající pneumatiky Duraseal byli ohromeni výsledkem, kterého jsou pneumatiky schopny, a obrovským snížením prostojů vozidla ve srovnání s tradičními pneumatikami. Pneumatiky Duraseal jsou také pozoruhodné v tom, že mohou být protektorovány normálním způsobem, aniž by byla ovlivněna funkčnost těsnicího materiálu. Řada pneumatik s technologií Duraseal, jež nyní nabízíme, pokrývá všechny populární rozměry pro smíšený provoz,“ dodává Henry Johnson, vice president commercial tires Goodyear Europe. Jak funguje technologie Duraseal V pneumatice vybavené technologií Duraseal je zabudován dodatečný pás. Ten je vyroben ze speciální žluté, gelové pryže, která při proražení ostrým předmětem, jako je např. hřebík, pronikne do vzniklého otvoru a zacelí jej. Umí zacelit otvor až do průměru 6.0 mm, a to opakovaně bez nutnosti opravy pneumatiky nebo doplňování těsnicího materiálu. Rovněž v případě, že je předmět, jenž způsobil defekt, vytažen, těsnicí hmota vnikne do celého otvoru a beze zbytku jej vyplní. Technologie Duraseal dovoluje pokračovat v jízdě i po defektu a umožňuje provést jeho odstranění až v momentě, kdy dochází k jiné opravě či protektorování. Při předvádění Technologie Duraseal byla pneumatika propíchnuta 51x bez ztráty tlaku. Technologie Duraseal nijak neovlivňuje protektorovatelnost pneumatiky. Těsnicí hmota neobsahuje rozpouštědla ani hořlavé látky, eliminuje tak nebezpečí zapálení běhounu v peci při protektorování, a nemusí být proto odstraněna z ojeté pneumatiky, jež má být protektorována. Technologie Duraseal byla vyvinuta v rámci vývojové studie pro pneumatiky určené na elektrické vozidlo. Výrobce požadoval pneumatiky s těsnicí hmotou, jež by měla lepší vlastnosti než tekuté těsnicí hmoty, které jsou někdy používány pro dočasné opravy pneumatik. Tekutá těsnicí hmota je do pneumatiky napumpována přes ventil, ale výsledky jejího použití jsou dost rozporuplné. Nejenže její odstranění následně stěžuje opravu pneumatiky, ale také může způsobit problémy s vyvážením pneumatiky, pokud se tekutina nashromáždí na jednom místě. S těmito nedostatky se u technologie Duraseal nesetkáme, jelikož těsnicí hmota je přímo součástí pneumatiky. Před pěti lety konstruktéři společnosti Goodyear znovu zahájili práci na těsnicích hmotách, tentokrát pro nákladní pneumatiky. Průzkum trhu ukázal, že u vozidel určených pro svoz odpadů a pro stavby se permanentně opravovaly a vyměňovaly pneumatiky s defektem, což vedlo k nákladným opravám a prostojům. Goodyear se proto zaměřil na řešení tohoto drahého problému. Goodyear Goodyear je jedním z největším světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 70 000 pracovníků a své výrobky vyrábí ve více než 60 závodech ve 26 zemích světa. Sortiment pneumatik Goodyear pro nákladní vozidla, autobusy a autokary zahrnuje přes 400 různých typů pneumatik ve více než 55 rozměrech. Pneumatikami Goodyear svá vozidla standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců nákladních vozidel, včetně značek Volvo, Renault, Scania, DAF, MAN, Mercedes a Iveco. Goodyear také dodává pneumatiky všem významným výrobcům návěsů a přívěsů. Díky své servisní síti TruckForce, 24hodinové silniční asistenční službě Goodyear ServiceLine24h a elektronickému systému řízení pneuhospodářství FleetOnlineSolutions™ poskytuje společnost Goodyear největší rozsah specializovaných služeb ve svém oboru. Více informací naleznete na www.goodyearpneu.cz


Štítky: , ,

admin je
Email na autora | Všechny články od admin

Komentáře k článku